Πρόταση προγραμματικής συμφωνίας με την ΕΛΒΟ

Προταση προς το Δ.Σ. του Δημου Θεσσαλονίκης

Οχι άλλα λεφτά για Προμήθειες στους μεταπράτες!
Ναι στη στήριξη της βιομηχανικής παραγωγής στην Κεντρική Μακεδονία!

Ναι σε Προγραμματική Σύμβαση με την ΕΛ.Β.Ο. για την:
Επισκευή – Τεχνική Υποστήριξη – Αναβάθμιση – Αντικατάσταση των απορριμματόφορων του Δήμου Θεσ/νίκης

1) Η Προγραμματική Σύμβαση μπορεί να εμπεριέχει ρύθμιση και για προμήθεια ή για μίσθωση νέων απορριμματοφόρων οχημάτων, ύστερα από εμπεριστατωμένο έλεγχο και πλήρη αιτιολόγηση της κατάστασης που επικρατεί σήμερα. Λχ, σήμερα ένα μέρος της αδυναμίας κίνησης των οχημάτων οφείλεται σε προβλήματα συντήρησης, στην έλλειψη ανταλλακτικών ή στη «γήρανση» του στόλου. Από πού όμως προκύπτει ότι 70 οχήματα είναι «γερασμένα»; Εάν λ.χ. επισκευαστούν τα 30 από αυτά, μήπως θα πρέπει να αντικατασταθούν μόνον 40; Αντίθετα η Προγραμματική Σύμβαση θα μπορεί να περιέχει ρυθμίσεις: α) για την επισκευή των οχημάτων, β) για την τεχνική υποστήριξή τους, όταν αυτή υπερβαίνει τις δυνατότητες του προσωπικού και του τεχνικού εξοπλισμού που διαθέτει ο Δήμος και τέλος γ) για την προμήθεια νέων οχημάτων – αντιρρυπαντικής τεχνολογίας – ως αναπόφευκτη λύση. Δηλαδή, η Προγραμματική Σύμβαση, ως λύση, ανταποκρίνεται με μεγαλύτερη ευελιξία και δίνει λύσεις στα επιμέρους προβλήματα

2) Η Προγραμματική Σύμβαση ευνοεί «δορυφορικές» επιχειρήσεις που εδρεύουν στην Κ. Μακεδονία, συμβάλλει στην αύξηση της απασχόλησης και στη διατήρηση της υπεραξίας στην εν λόγω Περιφέρεια. Αντίθετα, η χρηματοδοτική μίσθωση ή η αγορά των οχημάτων στοιχειοθετεί εισόδημα – υπεραξία στη χώρα του κατασκευαστή – προμηθευτή, εκτός βέβαια από το τμήμα της εμπορικής προμήθειας, η οποία συντηρεί ελάχιστες θέσεις εργασίας στα γραφεία των μεγαλοεισαγωγέων στην Αττική.

3) Έως την ημέρα έγκρισης της τελικής Σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο είναι εφικτό να γίνει απευθείας ανάθεση στην ΕΛΒΟ, δεδομένου ότι υπάρχει παρελθόν συνεργασίας της επιχείρησης με το Δήμο Θεσσαλονίκης. Επιπλέον η ΕΛΒΟ απολαύει διεθνούς αναγνώρισης για την τεχνογνωσία της καθώς και για την υψηλή εξειδίκευση του εργατικού της δυναμικού.
Το κατεπείγον της απευθείας ανάθεσης προκύπτει από απρόβλεπτες, έκτακτες περιστάσεις που δεν προέκυψαν από υπαιτιότητα της νέας δημοτικής αρχής, δεδομένου ότι αυτή ανέλαβε την 01.01.2011.

4) Ως γνωστόν, η προμήθεια απορριμματοφόρων (1, 2, 3 ή ακόμη και 70) πρέπει να αιτιολογείται πλήρως σύμφωνα με τους κανόνες προμηθειών του Δημόσιου Λογιστικού. Λχ η απόφαση να προμηθευτεί ο δήμος ένα όχημα πρέπει να είναι απόρροια τεχνικής μελέτης (που μπορεί να είναι και περιεχόμενο της Προγραμματικής Σύμβασης) και αποτέλεσμα μιας συγκεκριμένης διαδικασίας – που, στην παρούσα φάση, είμαστε στην αρχή και όχι στο τέλος της. Μια απόφαση για προμήθεια νέων απορριμματοφόρων πρέπει να στηρίζεται σε μια ενδελεχή μελέτη του προβλήματος της αποκομιδής των απορριμμάτων και να είναι ενταγμένη σε μια σχεδιασμένη, μακροπρόθεσμη αντιμετώπισή του

5) Επομένως η λύση της Σύναψης Προγραμματικής Σύμβασης – ύστερα από διεθνή διαγωνισμό, άρθρο 2 παρ.5 και άρθρο 26 του ΠΔ 60/2007, ΦΕΚ Α 64 16.3.2007 σχετικά με την Προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας στις διατάξεις της Οδηγίας 2004/18/ΕΚ «περί συντονισμού των διαδικασιών σύναψης δημοσίων συμβάσεων έργων, προμηθειών και υπηρεσιών», όπως τροποποιήθηκε με την Οδηγία 2005/51/ΕΚ της Επιτροπής και την Οδηγία 2005/75/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 16ης Νοεμβρίου 2005 – έχει περισσότερα πλεονεκτήματα από τη λύση της αγοράς ή της μίσθωσης (leasing) απορριμματοφόρων οχημάτων.

Θεσσαλονίκη 24/1/2011

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s