Οι Άθλιοι

Σήμα κινδύνου για τις επερχόμενες συγχωνεύσεις των σχολείων.

Φαίνεται πως δεν συνάντησε τελικά ούτε στο Λονδίνo αυτό που προσδοκά η Υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου. Θεωρώντας σίγουρο έδαφος το London School of Economics, κρυφό πόθο και προνομιακό προορισμό της ελίτ των ακριβών ιδιωτικών σχολείων της Αθήνας, το επέλεξε, μετά τις ατυχείς ανάλογες προσπάθειες επί εθνικού εδάφους, για να παρουσιάσει στο «Ελληνικό Παρατηρητήριο» της Σχολής τις θέσεις της Ελληνικής κυβέρνησης για τον «ρόλο της εκπαίδευσης στην ανάκαμψη της οικονομίας» και ταυτόχρονα να καλέσει τους «εκλεκτούς φοιτητές» του πίσω στη πατρίδα.

Προσγειώθηκε άγαρμπα όμως στη πραγματικότητα, από την αποφασιστική ανακοίνωση με την οποία η Ένωση Φοιτητών του LSE κήρυξε ανεπιθύμητη μια υπουργό που «πρόκειται να καταστρέψει την εκπαίδευση της χώρας της με τον ίδιο τρόπο που το έκανε η βρετανική κυβέρνηση «

Η Ελληνική κυβέρνηση επικαλείται την κρίση χρέους για να προωθήσει πολιτικές που από τη μία πλευρά καταστρέφουν την Εκπαίδευση και το Κράτος Πρόνοιας και από την άλλη προστατεύουν τα κέρδη και τα προνόμια των πλουσίων, μειώνοντας τη φορολογία τους. Ταυτόχρονα ο ένας μετά τον άλλο οι «σοσιαλιστές» υπουργοί παραδίδονται αναίσχυντα σε ένα καβαφικό αλεξανδρινισμό, είτε εισπράττοντας πρόωρες και παχυλές συντάξεις είτε γλεντώντας σε πανάκριβα ξενοδοχεία, ενώ μερικοί ετοιμάζονται ως σύγχρονοι Ιαβέρηδες να βουτήξουν στους υπονόμους της κρίσης, καταδιώκοντας ανελέητα τους μετανάστες, τους «τζαμπατζήδες » των διοδίων και των αστικών συγκοινωνιών και τους άλλους σύγχρονους «άθλιους» των μεγαλουπόλεων, της υπαίθρου και των εθνικών οδών Μοιάζουν έτσι όλο και περισσότερο με την περιγραφή του Αλαίν Μπαντιού για τον Νικολά Σαρκοζί «….. έχει πλευρές τις οποίες δεν είχα δει τότε. Μια πλευρά χυδαία. Μια πλευρά κάπως σαν τον Μπερλουσκόνι: συγχρωτίζεται πάντα με πλούσιους, σκηνοθετεί την ιδιωτική του ζωή και χρησιμοποιεί μονίμως όλα τα δυνατά δημαγωγικά τεχνάσματα. Δεν έχει καν ένα σχέδιο με συνοχή. Σκέφτεται μόνο τον εαυτό του».

Την ίδια στιγμή στην Ελλάδα, μία χώρα που δεν διαθέτει ακόμα έναν εξειδικευμένο φορέα – παρατηρητήριο, όπως τόνισε ο γραμματέας εκπαίδευσης της ΓΣΕΕ Μιχάλης Κουρουτός ανακοινώθηκε η ετήσια έκθεση για την εκπαίδευση του Κ.ΑΝ.Ε.Π της ΓΣΕΕ. Κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου, η έκθεση αποκαλύπτει ότι ένας μεγάλος αριθμός μαθητών, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί δραματικά το 2010 -11, εγκατέλειψε τη χρονιά 2008-9 τις σπουδές του. Η πλειονότητα των μαθητών που σταμάτησαν το σχολείο προέρχονται από τη ΤΕΕ (15.332) και από τα Γυμνάσια (13.730). Την ίδια σχολική περίοδο ο αριθμός των μαθητών που προήχθη με χαμηλό βαθμό ή απερρίφθη στις εξετάσεις ανέρχεται σε 178.232 άτομα, επισημαίνοντας ακόμη πως είναι πλέον άμεση η ανάγκη εφαρμογής του μέτρου των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας και η ανάγκη άμεσης ενίσχυσης της Προσχολικής Αγωγής όπου η χώρα μας κατέχει μια από τις τελευταίες θέσεις στην Ευρώπη.

Κατά την παρουσίαση της έκθεσης τονίστηκε η ανησυχία της ΓΣΕΕ για το σχέδιο συγχωνεύσεων σχολείων, που προωθεί εν κρυπτώ και με μεγάλη βιασύνη το υπουργείο Παιδείας, καθώς, όπως παρατήρησαν οι ομιλητές, τα μεγάλα σχολικά συγκροτήματα που σχεδιάζονται δεν βοηθούν τους μαθητές να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους. Αντί όμως οποιασδήποτε θετικής πρωτοβουλίας η οποία θα μπορούσε να περιορίσει την εγκατάλειψη του σχολείου, το Υπουργείου Παιδείας με νέα πρόσφατη εγκύκλιο για τις συγχωνεύσεις που έστειλε με ημερομηνία 27/01/2011 ζητά από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της χώρας επειγόντως μέχρι τις 25 Φεβρουαρίου να καταρτίσουν τα νέα πληθωρικά τμήματα τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε μια εκ του πονηρού προσπάθεια να δημιουργήσει τετελεσμένα γεγονότα. Το επόμενο 20ήμερο γίνεται πλέον το πιο κρίσιμο για τον αγώνα που δίνουν από κοινού οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, οι γονείς τους και οι τοπικές κοινωνίες για να αποτρέψουν τις ασφυκτικές συγχωνεύσεις και τις καταργήσεις αμέτρητων τμημάτων και ολόκληρων σχολείων σε όλη τη χώρα .

Τριαντάφυλλος Τρανός, πρόεδρος Γ΄ ΕΛΜΕ-Θ

ΑΥΓΗ 8-2-011

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s