Η θέση μας για το τεχνικό πρόγραμμα που εισηγείται η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης

Κριτική τοποθέτηση της «ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΑΝΟΙΧΤΗ ΠΟΛΗ» στο Τεχνικό Πρόγραμμα που Εισηγείται η Διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης

Όταν ο «Καλλικράτης»-Προκρούστης, που ο κ. Δήμαρχος έχει χαρακτηρίσει “θετική Επανάσταση”(sic), προβλέπει:

α) στο άρθρο 176 ότι στις αρμοδιότητες της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης είναι και να «γνωμοδοτεί στο δημοτικό συμβούλιο σχετικά με τα αναπτυξιακά προγράμματα και τα προγράμματα δράσης το επιχειρησιακό πρόγραμμα και το τεχνικό πρόγραμμα του δήμου».

β) στο άρθρο 86 παραγρ.4 ότι “το συμβούλιο της δημοτικής ή τοπικής κοινότητας με απόφαση που λαμβάνεται ένα μήνα τουλάχιστον πριν την κατάρτιση του επιχειρησιακού και τεχνικού προγράμματος του δήμου….” πώς είναι δυνατόν η Διοίκηση του Δήμου να φέρνει, με διαδικασίες εξπρές,  προς έγκριση το Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου, ενώ θα έπρεπε να προηγηθεί δημόσια διαβούλευση για ένα τόσο σοβαρό θέμα;

1.     Επομένως, η συζήτηση για το Τεχνικό Πρόγραμμα είναι πρωθύστερη, και για τον επιπλέον λόγο ότι δεν μας έχουν δοθεί τα κρίσιμα μεγέθη του Προϋπολογισμού, ώστε να κρίνουμε τις ιεραρχήσεις-προτεραιότητες, την κατανομή και το ύψος των κονδυλίων που αναφέρονται στην υλοποίηση του Τεχνικού Προγράμματος.

2.     Το Τεχνικό Πρόγραμμα δεν περιέχει κανένα απολύτως όραμα / σχέδιο και απέχει παρασάγγας από τις  προεκλογικές διακηρύξεις της «Πρωτοβουλίας». Είναι, δυστυχώς, μια στεγνή  διαχείριση της μιζέριας στην οποία καταδίκασαν το δεύτερο δήμο της χώρας το αμαρτωλό καθεστώς Παπαγεωργόπουλου και ο οικονομικός στραγγαλισμός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης από την κυβέρνηση των «μνημονίων».

3.     Η κατάθεση αποσπασματικών προτάσεων που δεν εντάσσονται σε ένα συνολικότερο σχεδιασμό δεν συνιστά πρόταση για την πόλη.

4.     Πού είναι οι διεκδικήσεις από την κεντρική εξουσία, από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, τα  ευρωπαϊκά προγράμματα και ιδιαίτερα το ΕΣΠΑ;

5.     Ελάχιστα είναι τα έργα που σχεδιάζει η νέα Διοίκηση για το 2011, εκτός από τη συνέχιση-ολοκλήρωση δρομολογημένων από την προηγούμενη Διοίκηση έργων. Έργα τα οποία, σημειωτέον, είχε καταψηφίσει ως αντιπολίτευση σύμπασα η παλιά και νέα «Πρωτοβουλία», είτε ως «έργα βιτρίνας» είτε γιατί «έκρυβαν εργολαβικές κομπίνες». Πώς συμβιβάζεται  η στάση αυτή με το γεγονός ότι παρά τις «αυτεπιστασίες», το 80,19%  (25.280.850,00Ε σε σύνολο 31.524.981,64Ε) των προτεινόμενων έργων του Τεχνικού Προγράμματος εκχωρείται στους εργολάβους;

6.     Αποδέχεται δηλ. η Διοίκηση του Δήμου πως έχει υποθηκευτεί το μέλλον της πόλης και δεν υπάρχει διέξοδος; Θα τιμωρηθεί δηλ. η πόλη για την κακοδιαχείριση-κακοδιοίκηση της προηγούμενης και την ατολμία της σημερινής;

Πιστεύουμε ότι η συζήτηση για το Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου θα μπορούσε να αποτελέσει μια λαμπρή ευκαιρία για τον αναπτυξιακό προγραμματισμό της πόλης. Τα προβλήματα που βιώνει η Θεσσαλονίκη έχουν διατυπωθεί, μελετηθεί και ιεραρχηθεί εδώ και χρόνια, αλλά τόσο οι κυβερνήσεις όσο και τα πολιτικά τους παρακολουθήματα στο Δήμο αρνούνται συστηματικά να τα επιλύσουν.

Εφόσον, μας δινόταν ο απαραίτητος χρόνος, θα μπορούσαμε να συζητήσουμε ένα Τεχνικό Πρόγραμμα που θα διασφάλιζε κονδύλια για κοινωνικές υποδομές, για  τη συντήρηση βασικών έργων υποδομής, για το κυκλοφοριακό, τη διασφάλιση και  αξιοποίηση των ελεύθερων χώρων και, γενικότερα, για  έργα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της καθημερινότητας με «προστιθέμενη αξία» και μετρήσιμα αποτελέσματα για την κοινωνία. Μ’ αυτό άλλωστε το σκεπτικό πιστεύουμε ότι μας ψήφισαν οι Θεσσαλονικείς.

Ενδεικτικά αναφέρουμε:

  • Έργα για την επίλυση του χρόνιου προβλήματος της σχολικής στέγης, με την ανάκτηση/απαλλοτρίωση οικοπέδων που κατέχει η Εκκλησία, καθώς και με την επανάχρηση ιστορικών κτηρίων
  • Έργα & μέτρα για την επίλυση του κυκλοφοριακού (δημιουργία χώρων στάθμευσης, επέκταση λεωφορειολωρίδων, δίκτυο ποδηλατοδρόμων και πεζόδρομων, μικρά λεωφορεία για διαδημοτική συγκοινωνία, απελευθέρωση δημοσίων χώρων από τραπεζοκαθίσματα και αυτοκίνητα)
  • Έργα συντήρησης υποδομών και εξοπλισμού για την ασφάλεια και προστασία των πολιτών, τα οποία ταυτόχρονα αποτελούν κοινωνικό κεφάλαιο της πόλης (έργα παραλίας, οδικά έργα, δίκτυα).
  • Σχέδια για έργα τοπικής ανάπτυξης προς όφελος της κοινωνίας και όχι των επιχειρηματικών συμφερόντων.
  • Διεκδίκηση των χώρων των στρατοπέδων, ΔΕΘ, ΓΣΣ, 424ΣΝ

Το προτεινόμενο Τεχνικό Πρόγραμμα είναι απλώς διαχειριστικό, χωρίς πνοή και όραμα. Πρέπει να αποσυρθεί, να επαναδιατυπωθεί  με γνώμονα τις πραγματικές-μακροπρόθεσμες ανάγκες της πόλης και να επανέλθει στο Δ.Σ. μετά από δημόσια διαβούλευση.

Θεσσαλονίκη 22-3-2011

Το ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ της
«ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΑΝΟΙΧΤΗ ΠΟΛΗ»

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s